Woow, bij Unizo laten ze er ook echt geen gras over groeien. Gisteren zat ik vol energie op de sessie ‘Starten als zelfstandige’ en vandaag kreeg ik al telefoon van een ondernemerscoach! Had ik niet zelf gezegd dat ik de koe bij de horens zou vatten. Ja, dus, en nu breekt het angstzweet me uit. Ik zelfstandig? Echt?

Ik heb het mezelf natuurlijk niet makkelijker gemaakt door mijn droom wereldkundig te maken. Maar het was ook een noodzakelijke stok achter de deur. Deze keer laat ik het niet wegvegen door excuses en angsten. Nu kijk ik mezelf in de ogen en geef toe dat ik iets kan en misschien zelfs goed ook. 🙂 Ja, zo’n beetje peptalk aan mezelf mag af en toe.

Ik krijg van mijn ondernemerscoach al meteen huiswerk: ‘Schrijf je ondernemingsidee uit op één A4’. Zucht. Er flitst meteen vanalles door mijn hoofd. ‘Ga ik mij kunnen beperken tot één of twee ideeën of gaat mijn hoofd weer alle richtingen uit stuiteren?’, ‘Ga ik niet plots teleurgesteld zijn in mijn eigen idee?’, ‘Ga ik nog wel enthousiast zijn?’, ‘Ben ik gek?’,… Een beetje overdrijven mag wel, zeker in deze pre-ondernemers-periode.

Ik vroeg een schop onder mijn kont, bij deze heb ik die dus aan Unizo gevraagd en meteen gekregen. We kunnen nu al spreken van een zeer goede samenwerking :). Snel, efficiënt, concreet, I LOVE IT! Mijn droom omzetten in een idee. Het is alvast een eerste stap in de richting.

Tipje van de sluier over mijn plan: A & O en I & E 🙂

Snelle groet,

Nele

