Wel ja, een weekend mét lief en zonder baby doet wonderen. Uitgeslapen en met goesting aan een maandag beginnen is heerlijk! Echt. Ik zie ons kleine meisje heel graag maar het is best vermoeiend. Toch is het net zij die mij, toen ze nog in mijn buik zat, over de streep heeft getrokken om te gaan ondernemen. De idee dat ik mama ging worden en ik niet tevreden was met mijn professioneel leven, dwong me om serieus na te denken. Ik denk altijd veel na maar nu dus nog iets meer :).

Dat nadenken en praten met lief en met mijn coach bracht me tot het plan om terug te gaan studeren. Psychologie zou het worden en is het nog steeds. Een jaar halftijds studeren gecombineerd met een zwangerschap, een baby, een verbouwing, een verhuis en daarna een berg herexamens was toch wel van het goede teveel. Maar laat ook net die combinatie mij bij momenten bakken energie geven. Ik kan mij beter focussen als ik minimum twee ‘projecten’ heb lopen. Dan stuiter ik in het rond van plezier, energie en enthousiasme. Als ik dan de nodige rustmomenten inbouw, zoals vegan Mac & Cheese eten, naar Episodes kijken en af en toe onze lieve baby uitbesteden, kan ik dat aan.

Die herexamens gingen alsmaar beter omdat ik me daarnaast ook kon focussen op het uitwerken van mijn ondernemersidee. Want is het niet voor velen zo dat de ideeën komen als je met iets anders bezig bent!? Wel, bij mij dus absoluut wel. Dat resulteerde wel eens in een aanval van ondernemers-overexcitement maar gaf me dus ook meer zin om te studeren! Ik begreep eindelijk hoe het voelt om door te zetten, vol te houden en met plezier door te gaan tot het einde! Op mijn laatste examen besefte ik plots hoe zalig het is om goed voorbereid te zijn en dat een beetje afzien echt wel tot resultaat leidt. Wauw, ik heb hier gewoon een keibelangrijk inzicht heb gekregen en ga dat als ondernemer superhard kunnen gebruiken!

Plots keek ik uit naar vandaag – maandag – en besefte dat het héél lang geleden was dat ik dat nog eens heb gevoeld. Er is duidelijk iets veranderd in de goeie richting en ik kijk uit naar het vervolg. En dat vervolg laat niet lang op zich wachten want deze week staat er heel wat interessants op mijn agenda. Woensdag start ik bij Unizo met het Go4Business-traject en laat ik me begeleiden door (ex-)ondernemers. Donderdag ga ik verder met deel 2 van mijn Loopbaanbegeleiding bij Passion for Work en zaterdag ga ik naar Club Cravate, een netwerkevent met een heerlijke hoek af, van Zekervanhaarzaak.

Volle agenda en veel energie!

Exciting groet,

Nele

