Ik ben een creatieve generalist. Wat is dat nou weer? Welk label hebben ze nu weer uitgevonden? Ja, eentje waarin ik mezelf herken, veel meer dan in andere. En ja, er zijn er al heel wat de revue gepasseerd. Mijn hoofd produceert dagelijks 10000 ideeën. Het organiseren van de stroom verloopt vaak erg chaotisch. Dat is niet alleen voor mij vervelend maar ook voor mijn omgeving aangezien ik ongeveer alles wat ik denk ook echt uitspreek. Als ik niet praat, loopt mijn gedachtenemmer over en dan gebeuren er rare dingen :).

Als zo’n idee regelmatig terugkomt, vaak wel in licht andere vorm, begin ik het wat meer serieus te nemen. Zo serieus zelfs dat daar wel eens een ondernemingsplan uit voortvloeit. Toch is zelfs dan de kans groot dat mijn ideeënproductie ervoor zorgt dat ik me toch niet alleen aan dat  ene idee kan houden maar tegelijk nog zeven zij-projecten en andere interessante thema’s wil starten.

Ideeen stromen…

Ok, laten we samen even de oefening doen die zich elke dag in mijn hoofd afspeelt. Plan is om mijn ondernemersidee verder uit te werken en dit is wat er echt gebeurt.

Stroom 1: Zwangerschapscoaching, wat is dat precies, ja, dat is zorgen dat vrouwen beter eigen keuzes maken over hoe ze zwanger zijn, hoe en waar ze bevallen maar ook dat ze over alles zelf mogen beslissen, dat het hun lichaam is en dat zij bepalen wat en hoe. Dokters zijn medisch geschoold en perfect geschikt voor noodgevallen maar niet strikt noodzakelijk voor de bevalling. Dat kunnen vroedvrouwen namelijk zelf heel goed. Waar het mij om draait is dat je een bewuste, weloverwogen en vooral eigen keuze maakt.

Stroom 2: Zwangerschapscoaching, ja, is dat niet wat te beperkt, ik wil vrouwen begeleiden in de ontdekkingstocht van hun eigen lichaam, voor alle vrouwen en ook voor, tijdens als na de zwangerschap, intimiteit en seks bespreekbaar maken, je lichaam beter leren kennen, je letterlijk beter in je vel voelen, stap-voor-stap steviger in je schoenen/in je lichaam staan.

Stroom 3: Zwangerschapscoaching, dat is zorgen dat vrouwen praktisch en administratief door hun zwangerschap, bevalling en post-partum-periode geraken, tools maken online waarop zij kunnen volgen wanneer ze wat moeten doen en in duidelijke stappen uitgelegd krijgen hoe ze dat moeten doen,…

Stroom 4: Zwangerschapscoaching, dat is naast het mentale ook zorgen dat bijvoorbeeld vrouwen met migratie-achtergrond of vrouwen die hun weg door alle instanties niet vinden, helpen. integratie is een mooi woord maar er moeten ook voldoende initiatieven van onszelf komen om te zorgen dat integratie mogelijk is.

Voelt u zo’n beetje wat er in mijn hoofd gebeurt?! Alles is boeiend en het ene idee brengt weer een ander idee met zich mee en dat is een soort eindeloze vermenigvuldigingsdans…

Ook al is dat best vermoeiend en is het lastig om bij één idee te blijven, bij de pakken blijven zitten is niet aan mij besteedt. ‘Ondernemen’ is my middle name! Wat ik dan allemaal ga doen, lees je hier binnenkort.

Stromende groet,

Nele

 

 

