Ik denk even luidop. Ik postte volgende vraag op Facebook:

Mijn LBB (loopbaanbegeleiding) bracht me tot het volgende:
Vaardigheden: spreken, bewegen, interviewen, humor, observeren, analyseren, samenbrengen,ruimtelijk inzicht
Waarden: eerlijkheid, duurzaamheid, deskundigheid, bijdragen aan samenleving, welzijn op het werk
Beroepen die mij interessant lijken:

– Organisatie-adviseur/Veranderingsmanagement
– Trainer & consultant
– Interieur-analist
– Spreker/expert/ervaringsdeskundige
– Sleutelfiguur (iemand die tussen verschillende diensten/bedrijven/organisaties modereert)

Ik zoek mensen die in dit soort functie werken of gewerkt hebben. Omdat ik graag als zelfstandige wil starten, wil ik aftasten welke van deze functies mij het meest zal liggen om van daaruit verder te werken.

Hopelijk brengen jullie mij een stapje verder. Alvast bedankt!”

En ik kreeg nog meer vragen als antwoord :). Wel zeer interessante vragen die ik dus nu als oefening ook aan mezelf stel:

Welke problemen wil ik oplossen?
Met welk soort klanten werk ik het liefst?
Voor welk soort klanten heb ik de beste oplossing?
Wil ik vooral met mensen werken of op beleidsniveau?
Welke rol kan ik vervullen in veranderingsmanagement?
Waarover wil ik spreken met bedrijven?
Wat kan ik voor particulieren betekenen?
Hoe kan ik zakelijkheid en diepgang combineren?

De antwoorden zal ik de komende weken schrijven, herschrijven, ervaren, uitvinden, bedenken, bespreken, uit de doeken doen en uiteraard hier delen.

Vol goesting groet,

Nele

