Ik ben helemaal gek op Apartment Therapy! De aanpak van deze New Yorker is echt mijn ding. Hij reed rond op zijn scooter en ging bij particulieren meehelpen hun huis weer aangenaam te maken. Duidelijk, rechttoe, rechtaan, veel voorbeelden, grappige tips maar vooral de focus op hoe JIJ leeft! Er zijn namelijk geen vaste regels over de inrichting van je huis. Jij, je lief, je gezin hebben een leven en dat kan er totaal anders uitzien dan bij de buren. Je huis mag ook leven, meegroeien net als een kinderkamer.

Enkele jaren geleden kreeg ik op een cursus van PRH als opdracht mijn droomjob te beschrijven. Huiscoach werd het en dat idee hangt nu al 5 jaar uitgewerkt in mijn hoofd en komt elke keer weer tevoorschijn als ik het woord ‘ondernemen’ in de mond neem. Het is de perfecte combinatie van alles wat ik graag doe en het is een echte DOE-job. Ik wil mensen laten voelen, zien en uittesten dat hun huis beter kan werken als ze het meer naar hun hand zetten. Ik luister, ik praat, ik zet ze aan om te doen en niet meer te wachten! Ik ben een doener en mijn energie moet een uitgang vinden.

Daarom ook wil ik onderweg zijn, op verschillende plekken komen, mensen ontmoeten, ruimtes zien en vooral het potentieel ervan overbrengen aan de bewoners, meer ruimte creëren door keuzes te helpen maken, mensen helpen beslissingen te nemen over hun woning, leven,…

Het stroomt hier precies.

Er komt energie vrij als ik over mensen en ruimtes spreek maar bedrijven vind ik ver-van-mijn-bed en dan ga ik al gauw denken dat ik dat niet zal kunnen. Kan ik beide combineren? Ja, dat is mogelijk een oplossing. Ik heb nood aan resultaat zien van mijn werk. In bedrijven zou dat mogelijk wel lang kunnen duren. Ben ik gewoon een ongeduldig wicht eigenlijk? Awel ja, maar ik ben ook een doordouwer, ne voortdoener, een hop-we-beginnen-er-gelijk-aan-wijf en dat werkt. Alleen zitten en typen is niks voor mij. Behalve als ik moet bloggen, dan zet ik mij wel even.

Er wordt dus zeker niet stilgezeten maar dat hadden jullie al wel begrepen. Ik moet hier eens dringend gaan uitzoeken wat Paul, mijn Go4Businesscoach nog allemaal heeft doorgestuurd. Want zo’n ondernemingsplan komt er namelijk niet vanzelf! Al die stokken achter deuren, dat is een geweldig gerief. En ik word ook blij van de filmpjes van Tinneke Maesschalck van TinneCooks!

Al dit gewroet zal uiteindelijk tot een succesvolle onderneming leiden maar geduld is een schone deugd. Ik heb daar persoonlijk geen kaas van gegeten maar jullie dus hopelijk wel. En laten we eerlijk zijn, jullie hebben natuurlijk ook nog wel iets anders te doen dan mij volgen :). Ik blijf dus lekker wroeten en jullie lezen mijn blog, goeie deal vind ik.

Wroeten is trouwens ook echt één van mijn favoriete activiteiten. Zo ergens op ‘sjikken’ en dan nog eens herbekijken, vanuit een ander perspectief, andere kleur, kritische bemerkingen, vragen, irritante opmerkingen, interessante projecten die een ander licht werpen, erover slapen, ’s nachts opstaan om snel nog een ideetje op te schrijven, altijd een schriftje bij hebben voor het geval er je iets te binnen schiet,…

Je mag eens raden wat mijn lievelingswoord is. De eerste letter geef ik jullie al mee (tip: Engels woord): E

Doorwrochte groet,

Nele

