Even komt er teveel op me af. Pas op, allemaal interessante zaken, daar niet van maar teveel is teveel. En met een burn-out in de rugzak gaat een mens al eens wat beter op tijd op de rem staan. Na drie slopende dagen bij politie, verzekering, politie en ja, nogmaals politie voor godbetert een gesleepte wagen is mijn zekering eventjes gesprongen. Kafka van de bovenste plank, dat verzeker ik je. Ik bijt nog even op mijn tanden en haal mijn dochter op bij de onthaalmoeder.

Woensdagnmiddag is kwali-tijd met mijn dochtertje van 9 maand en na de middag doet zij meestal een lange dut. Ik vat dus het strakke plan aan om samen met haar te slapen. Natuurlijk wil ze net vandaag lekker spelen. Dus ik zet haar voor mijn gemak mee in het grote bed en laat haar spelen. Ik val meerdere keren bijna in slaap tot ik respectievelijk een kartonnen doos, een zak met duploblokken en een sok in mijn gezicht krijg. Haar intussen wat balorige gedrag verraadt haar vermoeidheid. Ze legt haar hoofdje op mijn been *smelt* en rolt zachtjes en halfslapend naast mij neer.

Na twee uur dutten ben ik als herboren en helemaal klaar voor de rit naar Brussel én vooral voor de Learn & Play van Silvia Derom van de Creatieve Generalist. Wat een heerlijk gevoel was dat om in een ruimte te staan met mensen waarbij je zoveel herkenning voelt en je helemaal niet hoeft te verantwoorden voor je hobbelig parcours en nogal gevarieerd CV. De herkenning maakt me blij en geeft me energie. Wat ik ook voel en dat doet me deugd, is dat ik er rustig van word. Ik ben niet alleen en ik mag zijn wie ik ben. Ik observeer, luister, praat en zuig als een spons alle boeiende quotes en inzichten van anderen op.

Het is fijn om een Creatieve Generalist te zijn. En wat is het leven toch een heerlijke poel om in rond te zwemmen.

Genoeg voor vandaag groet,

Nele

