De oplossingen komen dus echt stilaan binnengesijpeld! Joepie! ‘Ni zagen, gewoon voortdoen’, waar heb ik dat nog gehoord. Ik fietste daarnet door de stad met de wind in de rug en de zon op mijn gezicht en voelde mij de koningin te rijk. En plots besefte ik dat ik wil bewegen, regelmatig buiten zijn, rondrijden, met mensen praten, dingen regelen, van hier naar daar rijden, lachen en zingen, lokaal, duurzaam,… JA, dat wil ik! Dat voelt goed. En mogelijk iets met lekker eten, vegan en gezond, en ook af en toe iets met oude mensen in rusthuizen, met hen rondrijden als de zon schijnt, als het markt is, als ze naar de kapper moeten, als ze er gewoon eens uit willen,…

En dan post ik mijn vraagje op de geweldige Mastermindgroep van Passion For Work (sorry, enkel voor leden!): ‘Wat moet ik DOEN?’. Dankzij de tip van Delphine Ghekiere ontdek ik GoedvanDoen (what’s in a name!) en Katrin Van de Water duwt me net weer over die grens van Niet-Doen naar Wel-Doen. En wat houd ik van die woordspelingen. Mijn buurjongen van vroeger heeft zijn eigen eigenzinnige tuinbedrijfje De Tuingenoten. Wie weet mag ik ook eens proeven van hun werk.

De ideeën beginnen weer te stromen en mijn hart loopt weer over van blijdschap. Ik wil iets betekenen, praten met mensen, ervaringen opdoen die mij blij maken of me met mijn voeten op de grond zetten.

Ik ben een DOENER en dat betekent dat ik blij word van te DOEN. Mijn angst weerhoudt me van hetgeen ik het allerliefste DOE! Dus F*CK ANGST! Ik ga er gewoon voor. Mijn eerste twee mailtjes met de vraag om een dagje mee te draaien zijn de deur uit! Ben heel benieuwd wat hun antwoord wordt. Spannend afwachten nu. Geen angst, wel lekkere spanning!

Ik moet dringend mijn Ideeënboom aanvullen.

Wordt uiteraard vervolgd…

Al doende groet ik jullie,

Nele

