‘Dat heeft geen zittend gat. Dat doet maar op. Dat doet altijd haar goesting.’, en nog meer van ‘dees’ :). Jaloezie is dat denk ik. Opmerkingen uit mijn kindertijd die mij nog steeds doen glimlachen omdat ik blij was met hoe ik was. Ik was graag ‘anders’, sprong er graag een beetje uit met groene jurkjes, roze broeken en 100 vlechtjes in mijn haar.  Volgens een vriendschapsboekje wilde ik later architect, schrijfster en ‘belangrijk’ worden :).  ja, die eerste twee dat is al gelukt en aan dat laatste wordt gewerkt.

Hoewel er achter de schermen vanalles gebeurt, lijkt het soms alsof ik niet veel doe. ‘Nadenken’ is ook een deeltijdse job :). En samen nadenken is nog zoveel leuker! Daarom zat ik vrijdag samen met Leen van MEDIALEEN omdat ik heel graag een leuk filmpje wil maken. Ik geloof dat dit een manier is om mijn boodschap bevattelijk over te brengen. Leen is een vriendin-onderneemster en geeft me op haar eigen zalige manier een andere kijk op mijn eigen zaak. Elkaar wat ‘boosten’ in dat ondernemen geeft energie. Als ik haar heb gezien heb ik weer connectie met mijn innerlijk kind. Niks zweverigs maar compleet met de voeten op de grond en weer keihard voelen wat dat Neleke van 8 jaar met haar leven wilde aanvangen!

Ik wil iets betekenen, ik wil verschil maken, ik wil belangrijk zijn. Niet alleen voor mijn directe familie en vrienden maar voor de wereld. Dit is geen utopie of naïviteit maar een duidelijk doel. Het is geen kwestie van of ik dat ga bereiken maar alleen van hoe dat zal gebeuren. Eén van mijn doelen is een TEDtalk doen en liefst ook eens spreken op een TEDxEvent. Ik lees dan ook met meer dan normale aandacht Spreek als TED/Talk like TED van Carmine Gallo. Lezen is natuurlijk niet genoeg als ik wil spreken. Daarom ga ik met mezelf de uitdaging aan om hier af en toe een Talk te posten.

Ik maak een verschil
op mijn manier
en ik doe dat elke dag
op mijn manier
met veel enthousiasme
echt mijn manier

Belangrijke groet,

Nele

