Je kent wellicht het gevoel dat je eigenlijk al verder had willen staan maar dat allerlei angsten, hoe klein ook, je weerhouden om te springen. Verdomme toch, Nele. Ik begin mezelf ook wel beu te worden. Ik ben eigenlijk goed bezig :). Ik kreeg dat deze week nog maar eens bevestigd van de enige echte Silvia Derom. Waarvoor dank.

Mijn vriend die me, bijna boos, toewerpt dat het nu maar eens gedaan moet zijn met dat onzeker gedoe van mij. Dat ik toch wel vanalles kan en dat ik toch actie onderneem. Ja, daar heeft hij wel een punt natuurlijk. Ik leg de lat graag ontzettend hoog zodat ik zelf nooit echt tevreden ben over wat ik doe. Zo maakte ik noot mijn allergenenvrije, plantaardige kookboekje uit omdat het nooit het niveau van perfecte benaderde dat ik voor ogen had. Zo begon ik nooit professioneel met plantaardige kookworkshops omdat mijn keuken in eerste instantie niet geschikt leek. Allemaal bullshit en allemaal uitvluchten om er gewoon helemaal voor te gaan.

Zo leer ik dus nu als een klein kind dat ik niet perfect hoef te zijn, dat ik fouten mag maken en dat dat zelfs tot nieuwe inzichten en ideeën kan komen. Dat ik toch echt nog altijd een doener ben die al doende leert. En dat de sleutel tot beter werk ligt in het spreken met anderen. Dat ik dus echt niet alles alleen moet kunnen. Wat een opluchting was dat! Ik heb een shift gemaakt in mijn hoofd deze week. Samenwerken of op zijn minst ‘sparren’ met anderen maakt mijn blik breder, mijn gedachten dieper en mijn inzichten waardevoller. Met dank aan Leen van MEDIALEEN om elke week te coworken en zo elkaar te stimuleren, aan mijn fantastisch lief om regelmatig met mij in bad te gaan en te praten tot het water koud is, aan Sandra om kritisch te luisteren, aan Silvia van de Creativeve Generalist om me kort en krachtig te zeggen dat ik mijn sleutel heb gevonden en aan wellicht nog vele anderen.

Even dacht ik dat ik weer geen schrijfvoer had maar dat blijkt telkens weer een illusie want na het eerste woord volgt het tweede en dat gaat gewoon door tot op het einde.

Vanmorgen las ik de nieuwsbrief van TinneCooks en daar werd ik instant blij van. Haar tip was net wat ik nodig had in mijn hectische, soms is die hectiek ook wel ingebeeld, bestaan. Haar  minuten meditatie elke dag en hoe die haar soms tegensteken en hoe die haar toch vooral voordelen opleveren. Ik wil ook graag wat goede gewoontes in mijn leven laten groeien. Als dat kan door te starten met 10 minuten per dag, ga ik de uitdaging aan! Meer van dat!

Anderen. Ik leer ervan. Ik leer ervan genieten. Ik leer anderen meer appreciëren.

Dankbare groet,

Nele

