Lekkere herfstboost hier! Buiten ijskoud, ja zo koud dat ik zelfs mijn fiets moest afkrabben, en binnen heerlijk warm. Het hele weekend iedereen ziek, lamlendig, hangerig en het zagen in. Toch vond ik diep daarbinnen de goesting om aan mijn gezonder leven te beginnen. Zalig gezond en plantaardig gekookt en dit was mijn zondagse antwoord op de vraag: ‘Wat eten jullie dan’.

 

delicious vegan 1

Hoe kan ik beter genezen dan door mezelf te verzorgen, om te beginnen met gezond te eten. Al die aanstekelijk, enthousiaste vrouwen rondom mij die niet enkel inspireren maar me vooral met de neus op de feiten duwen. Ja, Sandra, waarom staan de potten choco en speculoospasta zo dicht bij de ontbijttafel dat ik ze niet kan negeren. Je hebt een punt. Ver weg mogen ze staan.

Naast de fysieke zorgen, baart mijn mentale gesteldheid me soms ook zorgen. Sven, onze vriend en multi-ondernemer (ja, onder mannen ook creatieve generalisten, doeners, seriële of parallelle ondernemers, ik zou het haast vergeten), wist me toch weer op zijn eigen wijze wat bij te brengen door me de pieren uit de neus te halen en me wat snelle tips te geven. Sommige leken verdacht veel op de tips van Lien ‘Zekervanhaarzaak’ De Pau. Maar dat is uiteraard een goede zaak. Ik moet er nu maar eens voor gaan. Ik kan er echt iets mee. Aan de slag, juffrouw, de tijd van de doeners is aangebroken, het heft neem jij in handen, de kogel gaat recht door de kerk, de liefde is wederzijds, de pijpen aan het dansen, tante Julia, Mr. Jones, de wonderen en Willy Wonka. Het gouden schaap, de paarse koe, de roze olifant, liefde voor de andere kant of was het dezelfde?!

Vanmorgen ging het licht uit en weer aan. Ik heb mezelf bijeengeschraapt, heb pen en papier genomen en in 10 minuten de laatste sprankel bullshit even uit mijn lijf geschreven. Aan de slag, juffrouw, en dan nog iets over het heft en koeien enzo. Parallel of serieel, daar ben ik nog niet uit, maar ondernemen zal ik. Met hulp van jullie, mijn prikkelmeesters en meesteressen, maak ik er een dijk van een zaak van. Awel ja, dat vind ik nu eens goed klinken, een dijk van een zaak. En dijken van zaken. En hop daar ga ik weer, mijn hoofd stroomt vol, ideeën vullen de sluis. Toch laat ik me niet overspoelen. Dit komt goed.

En dat ik naast het analist van kantoorruimtes ook nog plantaardige keukenprinses zal zijn, dat merken jullie wel de komende tijd. Watch out for the Queen of Gold!

Bullshitloze groet,

Nele

 

 

