Ik gunde mezelf gisteren wat leestijd, in bad dan nog ook, en begon in ‘Playing Big’ van Tara Mohr. Zij bevestigde wat ik net heb beslist 🙂. Ik was tot vorige week student Psychologie en dacht dat dat de weg was naar een interessante eigen zaak. Maar blijkt dat ik vooral dacht dat ik nog niet genoeg kennis en ervaring had om mijn zaak uit te bouwen. Want sinds mijn beslissing om mijn studie stop te zetten, ben ik duidelijk een versnelling hoger geschakeld in de voorbereiding van mijn onderneming. Wat een last viel er van mijn schouder. Ik ben niet meer bang om fouten te maken, dat ik er zal maken is een zekerheid maar geen angst meer! Ik ga er nu gewoon helemaal voor. Met de kop vooruit, met de blutsen en de builen. Maar ik ga mezelf niet meer tegenhouden geweldig te zijn.

Ik zit volop in de testfase van mijn onderneming en dat verloopt met een klein hartje. Mijn eerste versie van mijn analysetekst heb ik doorgestuurd naar de zaakvoerder. Na enkele uren durfde ik mijn mail nakijken en ja hoor, hij had al gereageerd. De spanning zat helemaal in mijn maag maar ik opende de mail en vond daar geweldige feedback! Het was geen mail met complimenten maar wel eentje met de nodige bedenkingen waar ik ook hard op had gehoopt. Als alles meteen perfect gaat, kan ik niets meer leren.

Ik ben dus vandaag vol goeie moed gestart aan de verdere afwerking van mijn presentatie en neem de opmerkingen zeer ter harte. Ik was bang en nu ben ik blij dat ik mezelf de kans geef om hier uit te leren. Studeren is dus overduidelijk niet de enige manier om iets bij te leren! Ik geloofde echt dat ik dat studeren nodig had omdat ik nog niet voldoende kennis en ervaring had om te starten als ondernemer. Wat een bullshit! Dat studeren hield me eerder tegen nu al voor mijn droom te gaan. Uiteraard heb ik er wel iets van opgestoken maar ook dit einde is gewoon weer een zalig nieuw begin, om er ook nog wat clichés tegenaan te kletsen!

Gehakte groet,

Nele

 

