It’s been a while. Ik heb zo mijn redenen. Daarover vertel ik later nog meer.

Net op het moment dat ik zin had om mijn kop voorgoed (lekker dramatisch!) in het zand te steken, zag ik iets voorbijkomen dat meteen mijn hele aandacht vastgreep! De woorden ‘Zaak over te nemen’ werkten op mij als een rode lap op een stier. Er bewoog plots vanalles in mijn lijf en in mijn hoofd. Want die zaak, een winkel (in wat dat vertel ik jullie ook pas later :)), daarin zou ik heel wat interesses en talenten in kwijt kunnen. Hoe lang zit ik al na te denken en alles onmogelijk of toch op z’n minst moeilijk te achten. Ik, die iets onmogelijk acht. Ik dacht dat dat onmogelijk was :). Maar ik ben dus in staat mezelf vast te rijden.

En nu zag ik plots een uitweg. Dat klinkt niet echt als een droom maar toch heeft deze opportuniteit me de ogen geopend. Ik kan veel van vanalles en in een winkel kan ik veel combineren. In mijn laatste job in dienstverband was ik verkoopster in een vrouwvriendelijke seksshop, Tutti Passi. Dat heb ik met toenemend werkplezier gedaan omdat ik klanten begon te kennen maar vooral dat ik telkens de juiste houding en woorden vond om mensen om hun gemak te stellen, de meest intieme details durfde te benoemen en daardoor drempels weg te nemen.  Ik genoot van klanten die zich gehoord voelden, nooit gepusht, altijd begeleid. Daar hield ik van.

Wat mijn werkplezier uiteindelijk deed afnemen was het feit dat het niet MIJN winkel was, dat ik maar gewoon een verkoopster was en inspraak niet echt aan de orde was. Ik heb daar heel graag gewerkt en we kregen ook wel een beetje verantwoordelijkheid. Ik wil graag eens helemaal zelf de inrichting bepalen, de huisstijl, het concept enz. En dat zag ik dus nu helemaal voor ogen. Het gaf me de boost die ik nodig had om na een stevige winterslaap te ontwaken. Een FB-bericht van Silvia Derom dat me blij maakte en me deed beseffen dat ik ergens goed in ben (beetje zelfbevestiging op tijd en stond is goud waard), tijdens een dagje welness tijd nemen om te lezen in Playing Big van Tara Mohr en totaal geïnspireerd geraken en een nacht zonder dochter, ja, dat doet wonderen met mij!

De afgelopen week heb ik genoten van de deur die ik zelf heb opengezet. De deur naar meer durven en geloven in mezelf. Als de overname niet lukt dan lukt iets anders me wel. De angst om zelf een winkel of andere onderneming te hebben zakt helemaal weg sinds ik de woorden ‘Zaak over te nemen’ las. En dat alleen al neem ik mee naar elke volgende dag. Intussen ook leuke én interessante contacten aan het opbouwen. Dit wordt zo hard vervolgd.

Ja, ik spring wel eens in het veld maar dat is de brandstof van mijn leven. Dat ik kan springen in iets nieuws, iets kan leren, iets anders leuk kan vinden, boeiende mensen ontmoeten, ideeën uitwisselen, opgewonden worden van winkelinrichtingen enz.

Overgenomen en authentieke groet,

Nele

 

