Dit is precies de vibe die ik bedoelde. Als mensen mij vragen wat ik nu precies wil, vind ik het ontzettend moeilijk daar een bevredigend antwoord op te geven. Maar nu ik die vibe voel, wordt het plots veel duidelijker en concreter.

Het is niet zomaar wat energie, het is een stuwende kracht die mijn lijf in gang zet en me alles sneller en efficiënter laat doen. Mijn brein werkt aan 100%. Geen gepieker maar doorgaan. Proberen, heroriënteren, nadenken, opschrijven, opzoeken, praten met andere ondernemers, afvinken, bellen, rondrijden, regelen, enz. Ik zie het grotere geheel en het is een mooi plaatje. De ideeën vormen plots een soort puzzel die vreemd genoeg in elkaar past. Ik zie na elk stukje beter wat het eindresultaat zal zijn. Het geeft me zin, zin zelfs in opruimen, afwassen en stofzuigen want dat geeft me momenten om alles nog eens opnieuw op een rijtje te zetten.

Wat ik wil is de vibe voelen, mezelf geactiveerd voelen en dat is niet in een woord of job te vatten. Daarom is dat zo moeilijk uit te leggen.

De plannen worden concreter. Hoe valideer ik de gevraagde overnameprijs? Hoe start ik de onderhandelingen? Doen we de herinrichting meteen of wachten we er nog mee? Mijn ogen twinkelen al bij het snuisteren op Pinterest :). Hoe zal ik die fantastische planten integreren in mijn winkel. Want ja, een winkel zal het zijn. Ik hou de spanning er nog even in want de deal is nog niet rond. Als het van mij afhangt, komt dat dik in orde. Het wordt een combinatie van oud en nieuw, licht en donker, zacht en hard, zwart/wit vs. regenboog, enz.

Dus boekhouder, ondernemersloket, grafisch vormgever, interieurbouwer,…ik kom eraan!

Vibrante groet,

Nele

