Totale opwinding! Ik ga vandaag een bod doen en ik ben echt helemaal excited! Ik heb nog niet vaak zoiets spannends gedaan. Er knalt vanalles door mijn hoofd. ‘Heb ik wel echt ALLES gecheckt? Ben ik zeker? Ben ik gek? Wat zal hun reactie zijn? Ik ben goed bezig. Ik heb er keiveel zin in. Ik wou dat ik al kon starten. Wat als…?’ En dan nog veel meer :).

Het doet wat met mij. Ik voel me licht en sterk en rechtdoor. Mijn energie lijkt gebald en zodra de kogel door de kerk  en er dus een overeenkomst is, zal die als een vulkaan uitbarsten. Dan ga ik in een stevig tempo de schilder- en andere werken plannen en aanvatten zodat ik snel aan de slag kan in mijn …!

Oh My G……, de eerste uitdagingen komen dus ook in sneltreinvaart op mij af. Twee van mijn favoriete leveranciers blijken net een exclusief contract te hebben afgesloten met een andere zaak. Maar één ding doe ik niet meer en dat is mijn hoofd laten hangen. Want diep in mij voel ik het al borrelen van plezier bij het idee dat ik misschien een nog betere leverancier zal vinden! Gewoon beginnen zoeken hé, Nele, niet zeveren maar voortdoen!

Obstakels omarm ik want hoe vaak komt er iets nog veel geweldigers uit dan je oorspronkelijk wou! Ja, ik ben ook vaak een kind met faalangst maar zo vaak krijg ik mezelf uit die zielige modus en put ik er energie uit! Ik hoef me niet meer te laten leiden door onzekerheid. Ik wil echt niet melig of zweverig doen maar gewoon geloven dat ik het ook kan, heeft me geholpen. En heel eerlijk, de onzekerheden of twijfels die ook ervarener onderneemsters hebben of dezelfde vragen van andere onderneemsters-in-spe trokken me over de streep.

Het blijft een gewaagde sprong maar wat een energie komt er nu vrij. Ik ben heel zeker dat ZekervanhaarZaak een bijzonder effect heeft gehad op mij. Ik was heel erg zoekende in de zomer toen ik ZvhZ ontdekte en zie waar ik nu sta! De verhalen, de durf om kwetsbaar te zijn, de interessante contacten, de boeiende levens, de wildste ideeën,… zijn nog steeds een enorme inspiratie en steun!

Als ik nu niet stop met schrijven wordt het genant want dan moet ik toegeven dat ik dat doe om dat bod nog even uit te stellen. ‘Nog heel even de was uithalen…, nog even dit, nog even dat’. Aaaah! Trouwens, dat bod moet snel buiten want straks dompel ik me onder in de wereld van de Crowdfunding, uiteraard een evenement van ZvhZ. 🙂

Een g(r)oet bod,

Nele

