OMG, tot na middernacht voelde ik de adrenaline als duizend gekken door mijn lijf rennen. De rustige ademhaling van mijn slapende dochter en partner hielpen deze keer niet. De boodschap die ik per mail had gekregen had me harder geraakt dat ik eerst durfde toegeven. Stoer boven kwetsbaarheid, weet je wel :). Gelukkig bracht de nacht raad.

Gisteren ontving ik dus een elektronische brief van de overlaters met de boodschap dat ze de overname zouden publiceren in de lokale krant. Slik. Stilte. Mmmh. Aaaaaaaaargh! Plots voelde ik dat ik de overname nog niet had geklasseerd en dat ik dat niet aan mijn neus voorbij wilde laten gaan. Allerlei tegenstrijdige gevoelens maakten zich van mij meester maar uiterlijk bleef ik kalm.

sneeuwbol-eekhoorn

Het bleef door mijn hoofd razen dus wachtte ik geduldig af tot het rustig werd in mijn hoofd. Alles wordt namelijk duidelijker als je sneeuw even laat zinken (je kent dat wel hé van die schud-dingen vol sneeuw). Met de energie die vrijkwam heb ik vanmorgen mijn hele huis opgeruimd en gekuist!  En toen werd het plots rustig in mijn hoofd. Ideaal moment om mij achter de laptop te zetten voor een antwoord.

Strijdvaardig sta ik aan de start van mijn nieuwe leven. Ik laat de kaas niet van mijn brood eten maar als ik iets wil zal ik er 100% voor gaan. In die tweestrijd bevind ik mij nu. En het voelt zalig. I feel alive and vibrant! Met de juiste toon en de juiste woorden, een tikje assertiviteit, een tikje begrip, een flinke scheut Nele en een tipje van de sluier van mijn concept schrijf ik een antwoord. Kwestie van de eerste te zijn die in haar kaarten laat kijken. En daar niet meer bang voor te zijn.

Assertief én kwetsbaar, dat vind ik nu echt een mooie combinatie! Die neem ik mee. En nu dus wéér vol spanning afwachten op een reactie. Morgen ga ik met de huisbaas van het pand kijken naar een aanpalend gebouw om te zien of ik de ruimte zou kunnen uitbreiden. OMG, ik ben nieuwsgierig!

Vibrante groet,

Nele

 

Bron foto: http://www.matriks.be

 

