Aaaaaaaaaah! Dat moest er even uit! De kogel is door de kerk! De overname gaat niet door maar ik heb wel een fijn gesprek gehad met de zaakvoerdster. Ik was een beetje bang om mijn beslissing mee te delen maar dat bleek helemaal niet nodig. Ze was heel begripvol en wenste me veel succes met mijn nieuwe zaak. En of dat ze uitgenodigd wordt bij de opening! Amai, ik ben oprecht aangedaan door zoveel goedheid.

bullet-300x218

 

Die beslissing nemen was niet makkelijk maar ben nu zo blij dat ze is genomen. Kiezen en doorgaan. Want er is natuurlijk nog heel veel werk. Ik heb daar echt keiveel zin in. Schilderen, meubels in elkaar steken, afspraken maken met leuke ontwerpsters, mini-merkjes zoeken en vinden, concept verder verfijnen,…. Als creatieve generalist kan ik volop mijn hart ophalen aan zoveel variatie aan taken.

Tijdens mijn lunch gisteren, met niemand minder dan Kathleen van Fanny & Laura (u mogelijk wel bekend), kwam ik tot de conclusie dat ik misschien wel niet altijd duidelijk ben. Ik ben namelijk een beelddenker en als ik praat of schrijf vergeet ik wel eens dat de andere het beeld niet ziet dat ik in mijn hoofd heb. Ik beschrijf dan ook niet alles :). Daarom ben ik dus beginnen tekenen en ben ik volop bezig aan de voorbereiding van een maquette. Kathleen zal voor mij een logo en dito huisstijl ontwerpen. Jullie krijgen die dan zeker als eerste te zien! 🙂

De opwinding neemt elke dag toe maar gelukkig ook de energie. Ik had een stille hoop dat ik ontwerpende dames een duwtje in de rug zou kunnen geven door hun mini-collecties te willen verkopen. En zowaar, gisteren kreeg ik reactie van zo’n ondernemende madam die prachtige spullen maakt en misschien dan toch de stap naar bijberoep zal zetten als er vraag is haar ontwerpen. Elkaar stimuleren, steunen, kruisbestuiven, valideren en nog zoveel meer, daar haal ik mijn hart aan op!

Laat ik dus nog even een beetje duidelijkheid scheppen.

Een stenen winkel in een grote Vlaamse stad zal binnenkort worden ingericht helemaal naar mijn smaak. Die smaak is sober doch opvallend (contradictorisch?). Ik ontwerp het interieur helemaal zelf en wordt voor de uitvoering professioneel bijgestaan door mijn vader (houtbewerker, meubelmaker, speelgoedmaker,…). Tweedehands, verschillende hergebruikte en/of duurzame materialen, binnen=buiten=binnen, kids proof, speelmuur, hoog en laag, eenvoudig en complex, rood/zwart/wit, mobiel, modulair, huisjes, kindjes, mamaatjes en papaatjes,… Of blijf ik nu toch nog hangen in de abstractie? 🙂

Ik kan nog niet alles verklappen natuurlijk.

Dromen werden ideeën en ideeën worden werkelijkheid! Ik leef mijn droom. Werken is nog nooit zo leuk geweest.

Lekker werkende groet,

Nele

Foto: krachtigmooi.nl

 

