‘Je bent goed bezig!’, ‘Je gaat nogal vooruit!’, hoor ik de laatste weken regelmatig en ik ga niet ontkennen dat dat fijn is om te horen. En ik vind dat zelf ook wel. Al vind ik dat niet elke dag, of toch niet de hele dag. Soms heb ik een dipje en denk ik ‘waar heb ik me nu ingestort?’. Die kleine stressmomenten worden gelukkig afgewisseld door momenten van pure kracht. Dan ben ik supervrouw en kan ik alles aan en geloof ik 200% in mijn concept.

Laatst luchtte ik mijn hart even bij vriendin-onderneemster Leen van Medialeen en ze zei me ‘Waarover maak je je het meest zorgen?’. ‘Geld’, zei ik meteen, ‘dat is het enige’. Als het misloopt moet je dus enkele jaren aan de kassa van de Delhaize werken om dat terug te verdienen. Als je niet probeert, zit je binnen 10 jaar aan diezelfde kassa jezelf af te vragen waarom je het niet hebt geprobeerd’. Haar reactie deed me nadenken en beseffen dat ik niets liever wil dan waar ik nu mee bezig ben. Dat mijn vuur, enthousiasme en overtuigingskracht zullen helpen om al het nodige geld bij elkaar te krijgen.

Your-comfort-zone

Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet precies maar het komt er wel. Daar ben ik van overtuigd. En om die gedachte wat kracht bij te zetten heb ik beslist dat ik beslissingen moet beginnen nemen om de zaak wat vooruit te laten gaan. De overname die niet doorgaat gaf me rust. Maandag gaf ik Kathleen van Fanny&Laura het startsein voor de ontwikkeling van mijn logo en huisstijl en dat voelt echt machtig. Daardoor heb ik mezelf een stevige duw in de rug gegeven. Knopen doorhakken geeft me echt het gevoel dat ik dit project helemaal zelf in handen heb. Ik heb vaak geleund op anderen en dan toch niet gedurfd. Nu ik op mezelf vertrouw, durf ik veel meer.

Zodra mijn project wat meer vorm heeft, ga ik de boer op voor geld. Na een boeiende infosessie over Crowdfunding, gesprekken met andere onderneemsters en met de bank blijken er plots wel wat mogelijkheden. Als jij nog een interessante financiële tip hebt, laat het dan niet na die te delen. 🙂

Gedurfde groet,

Nele

Beeld: methartenlef.nl

 

