Het kwam toch hard aan. Ook al had ik dat eigenlijk zelf al voorspeld, het heeft me toch meer geraakt dan ik dacht. Het is de maand van het rauw terug op mezelf vallen. Enerzijds ben ik ontzettend blij met de herwonnen vrijheid en de kansen die ik mezelf geef om meer autonomie op te nemen. Anderzijds is het beestig eng om plots aan het hoofd te staan van mijn eigen project! Oh My!

Ik had jullie nog niet voorgesteld aan mijn zus L. Ze is een talent als gastvrouw, verbouwt haar eigen groentjes op haar terras, maakt van haar huis een heerlijk-toeven-plek, organiseert geweldige feestjes, maakt sushi als een professional en is ook nog eens de geweldige meter van onze dochter. Een hele tijd leek het erop dat we zouden gaan samenwerken in de onderneming. Toch voelde het nooit echt helemaal goed.

Dat hebben we vandaag uitgeklaard.

We gaan elk onze weg. Hoewel ik haar zelf al had gezegd dat ik net wist of ik het zag zitten met haar, had ik meer er toch al een beetje op ingesteld om een partner te hebben. Nu onze wegen scheiden, voelt het plots als een verlies. Ik moest even op mijn positieven komen na haar bericht dat ze haar eigen weg gaat. Ik gun het haar met heel mijn hart. Ze gaat nog hoge ogen gooien, dat weet ik heel zeker. Ze timmert al sinds haar 16 aan een weg die ik bewonder. Het is tijd voor haar eigen verhaal. Ik weet dat ze zal stralen.

Single hikers in the mountain

Onbewust had ik me toch wat aan haar vastgeklampt want ja, het is best wel eng allemaal. Zo’n plan in elkaar boksen dat lukt nog wel maar dat uitvoeren en alle radertjes laten werken, dat is nog een ander paar mouwen. Het voelt tegelijk als een uitdaging en als een kans om het nu helemaal van mij te maken. Ik hield onbewust nog altijd rekening met haar rol en hoe die ingevuld zou worden. Het is dus ook een stukje een bevrijding van grenzen die ik mezelf oplegde.

Zo rauw op mezelf doet me terugplooien op wie ik echt ben. Een beetje bang maar toch nog net iets meer lef. En goesting. Daar heeft het me nooit aan ontbroken. En ja, naast energiek ben ik ook wel eens wispelturig. Maar net als de man die ik 2.5 jaar geleden voor altijd in mijn leven liet, zo voelt ook de stap naar het ondernemerschap de juiste. Het is de juiste tijd voor mij.

Rauw is ook puur. En daar ga ik voor.

Rauwe groet,

Nele

Foto: www.wereldreis.net

