Mijn lichaam laat het even afweten deze dagen. Griep neemt het over. Ik geef me over. Ik voel woorden wollig worden in mijn hoofd. Mijn gedachten spinnen zich tot rommelig garen. Geen touw aan vast te knopen.

Maar het is goed zo. Zo krijgt de vermoeidheid de kans om zachtjes op te lossen in mijn slaap.

Mijn stem laat het ook even afweten. Hoest neemt het over. Ik geef me over. Ik voel klanken krakend een uitweg zoeken. Beetje wankelend, als een kind dat leert stappen. Stap voor stap vastere voet krijgen.

Het is goed zo. Zo krijgt mijn ervaring van zaterdag de kans om zachtjes mijn lichaam en mijn hoofd binnen te sijpelen.

Wat was dat!?!

Nooit was ik dichter bij mezelf, rustiger, energieker, voller en aanweziger dan zaterdag toen ik mijn stem mocht laten coachen door Katrien van Sparklin’ Voice. Bang was ik en een tikje emotioneel want mijn stem is een kwetsbaar punt. Hoewel ik nu een grote prater ben is dat niet altijd zo geweest. En dat laat nog steeds zijn sporen na.

Eerder dit jaar overwoog ik om het spreektraject te doen van ZvhZ maar heb het dan toch laten passeren omdat het niet helemaal goed voelde. Sparklin’ Voice triggerde mij echter al een hele tijd en de initiatieles van zaterdag was de ideale gelegenheid om kennis te maken met de methode van Katrien. En of dat een voltreffer was. Toen ik mezelf moest voorstellen aan de andere deelnemers kreeg ik een krop in mijn keel bij het vertellen van de reden waarom ik daar was. Ik wil namelijk mijn angst om te zingen overwinnen en voller durven spreken. Ik werd als ik kind uit het kinderkoor van de kerk gegooid ‘omdat ik vals zong’ en dat heeft me blijkbaar enorm getekend want ik zing graag. Toch komt er nauwelijks geluid uit mijn keel als ik zing en zorg ik er altijd voor dat niemand me echt kan horen.

Dat was tijdens die coaching helemaal anders. Mijn stem reikte plots tot in de nok van de kerk en ik voelde de trillingen in mijn lijf. Het was luid zonder dat ik daar moeite voor leek te moeten doen. Het verbaasde me en tegelijk voelde dat gewoon helemaal natuurlijk. Dit is mijn stem! Wat een zaligheid!

De bevestiging tijdens mijn loopbaanbegeleiding dat ik iets met mijn stem moest gaan doen, de verschillende mogelijkheden die ik liet passeren en dan nu uitkomen bij Katrien die een magische uitwerking blijkt te hebben op mij. Dit wordt vervolgd, zonder zever. Datum prikken en gaan!

Luide groet,

Nele