Oh My! Dan ga je op gesprek en blijken er helemaal geen addertjes onder het gras te zitten. Ik durfde zelfs eerlijk zijn in mijn verwachtingen en toen bleek het allemaal nog beter dan ik op voorhand dacht.

Oh My! Inhoudelijk zit die job helemaal snor. Advies verlenen aan een heel specifieke doelgroep, eentje die mij helemaal licht. Een deel van mijn lezers behoort trouwens heel zeker tot deze doelgroep. En dan blijkt dat ik slechts 1 dag per week in Brussel moet zijn en dan nog een vaste dag, wat geregel wat kinderopvang betreft tot een strikt minimum beperkt. De rest van de week in Leuven en dus met de fiets gaan werken.

‘Wat lijkt je minder interessant aan de job?’, vraagt de recruiter even langs zijn neus weg en ik antwoord naar waarheid, ‘Dat ik te weinig face-to-face contact zal hebben met klanten’. ‘Oh, maar dat is er zeker wel, bijna de helft van de werktijd’. Wauw. Nogmaals. Wauw. Hoe geweldig is dat?! Ik durfde dat eerst niet zeggen maar voelde tijdens het gesprek wel dat dit belangrijk voor mij was. En kijk naar het antwoord. Ik ben fier op mezelf dat ik gedurfd heb.

Er rest mij nu te zeggen dat ik deze job echt heel graag wil. Zowel inhoudelijk als praktisch spreekt het me aan, nog meer dan toen ik de vacature zag. Alleen vraag ik me af, ‘Zijn die mensen tegenwoordig getraind in om een pokerface te houden tijdens een sollicitatiegesprek :)?’. Ik hoopte een glimp op te vangen zodat ik nu al wist wat ze van me vonden. Want ik ben zenuwachtig en ongeduldig. Ik wil die job zooooooooo graag en nu moet ik nog minstens een week wachten.

Wachten op feedback is echt zoals wachten op je rapport in de lagere school! Beetje sporten zal me afleiden. En mijn kinderen wellicht ook!

Eerlijke groet,

Nele

