…of hoe een potentiële titel voor een Suske-en-Wiske album wel eens een grote verandering zou kunnen betekenen. Ik hou wel van verrassingen maar mijn hart bonkte toch even wat sneller toen ik gisteren een gemiste oproep zag van de ondernemersorganisatie waarvoor ik dinsdag op gesprek was geweest. Wat had dat te betekenen want ze hadden me pas eind volgende week feedback beloofd?! Met een buik vol kriebels, spanning en met een klein hart bel ik terug.

Wat er vanaf dan gebeurde kon ik zelf niet verzinnen.

De recruiter, duidelijk één met een ongelofelijk hedendaagse kijk op talentmanagement en dus helemaal mijn meug, begon met het ‘slechte’ nieuws dat ze mij niet zagen voor de functie van adviseur. Ze konden uit mijn profiel en uit het gesprek wel opmaken dat ik dat wellicht snel beu zou zijn en ik kon ze daar geen ongelijk in geven. Want hoewel ik mezelf voor een korte periode goed zag functioneren, zag ik wel de ambitie en de goesting hebben om op korte tot middellange termijn een ander soort functie te gaan bekleden, maar dan zeker wel nog binnen dezelfde organisatie.

Want als er iets was dat ik hen duidelijk had gemaakt dan was het dat ik heel graag voor deze organisatie wil werken.  En of ze dat begrepen hadden. Hoewel ze me niet weerhouden voor job 1 had deze man een heel ander voorstel voor mij. Eentje waarvan mijn hart bijna uit mijn borstkas sprong. Ik sta niet vaak perplex maar nu dus wel. Er was dus ook nog ‘goed’ nieuws. De woorden ‘nieuw team’, ‘projecten uitwerken rond ondernemerschap en onderwijs en andere domeinen…’, ‘we nodigen je graag uit voor een nieuw gesprek’, ‘wat is je droomjob’, ‘denk maar eens goed na over hoe jij dat concreet wil maken’,… En dan vraagt hij, ‘Interesseert het jou?’.

 

‘Wauw’, was het enige dat ik kon uitbrengen en de brede glimlach die ik intussen op mijn gezicht had bleef daarna nog zeker twee uur zitten. Ze willen me terug zien. Ik moet hen vertellen hoe mijn droomjob er zou uitzien, hoe ik mijn job concreet zou invullen, zo open een eerlijk mogelijk zodat we allemaal samen kunnen kijken of en hoe het matcht met de job, de organisatie en het team. Hoe is het mogelijk?

Ik ben fier op mezelf. Dat ik het heb aangedurfd om mezelf te zijn en eerlijk tijdens een gesprek bij een organisatie waar ik heel graag iets wil gaan betekenen. Eerlijk zijn met het risico van afwijzing. Beetje eng maar ik had mezelf beloofd me nooit meer te plooien naar een functie maar vooral aan te geven wat me echt aanspreekt een functie en organisatie. Dat dit al zo snel resultaat ging hebben had ik niet verwacht maar ik was er wel klaar voor. Ik wil me engageren in een organisatie en liefst in een functie waarin ik het meest van mezelf kan tonen.

Oh my!!! Ik krijg hier zomaar de opportuniteit om te laten zien wat ik in huis heb. Ik ben gisteren al met de voorbereidingen begonnen en de nacht heeft mijn excitement nauwelijks getemperd. Big smile!

Dromerige groet,

Nele

 

Bron foto: Oui Magazine

