Van proberen te passen in het ‘doe maar gewoon’-plaatje naar het passen in mijn eigen plaatje. Van wispelturig naar multigetalenteerd. En eindelijk zoveel mensen mogen ontmoeten waarin ik mezelf wél herken. Wat een verademing, wat een welness voor mijn geest.

De workshop eerder deze week met een bende Creatieve Generalisten/multipotentialites/… was weer een schot in de roos.  Niets zo zalig als baden in een een stroom van zeer gevarieerde levensverhalen maar wel telkens met enorm veel herkenningspunten. Soms grappig, soms pijnlijk maar altijd eerlijk en authentiek. De maskers die af mogen tijdens zo’n bijeenkomst maakt bij mij altijd ongelofelijk veel energie los. Dan ben ik nadien weer helemaal opgeladen.

Ook wel een beetje overexcited :). Maar dat hoort erbij. Dat is als een buffet met al mijn lievelingseten, ja, eens ik daaraan begin is er geen stoppen aan en moet ik nadien een beetje bekomen. Toch is het verschil met de echte wereld alsmaar kleiner en voel ik me intussen op veel plekken mezelf. Eindelijk! Wat heb ik daar lang van gedroomd :).

Hoewel het verlossend antwoord op mijn sollicitatie uitblijft, heb ik er wel een goed gevoel bij. Ik heb alleen nog maar gewonnen. mijn interesseveld heeft zich uitgebreid en verschillende interesses beginnen zich te bundelen. Ik was er zelf niet opgekomen dat de combinatie van onderwijs en ondernemen mij zo zou wakker schudden. Dus eender wat het antwoord zal zijn, ik ben een weg ingeslagen die ik sowieso ontzettend graag wil gaan verkennen. Dankzij de workshop maar vooral dankzij de deelnemers werd dat nog eens extra bevestigd. Dankjewel, allemaal!

De kapper deed ook zijn duit in het zakje (eigenlijk ik vooral in het zijne) voor de hele metamorfose. Ik ben er alleszins klaar voor.

Doorvoede groet,

Nele

 

Afbeelding: http://www.andrewmowat.me

