Beste Organisatie waarbij ik graag aan de slag wil,

Op de vraag naar een minder goede eigenschap antwoordde ik ‘ongeduldig’ in het sollicitatiegesprek. Ik verdenk jullie er nu van mijn ongeduldige aard op de proef te stellen door mij te laten wachten op een definitief antwoord na ons laatste gesprek, dat mij overigens zeer goed beviel. Ik kan jullie verzekeren dat dat niet meevalt, dat wachten. Er gaan dan heel veel gedachten door mijn hoofd en ik heb me ook al drie keer niet kunnen inhouden jullie te bellen :).

Ja, ik ben een doordouwer. Als ik iets wil weten of gedaan krijgen, ga ik door. ‘Het mag een beetje vooruitgaan’, is een duidelijk voorbeeld van mijn ongeduld. Maar ook van mijn efficiëntie en mijn beslissingskracht. Ik blijf niet hangen in twijfel. Ik wil jullie bij deze ook even helpen om niet te lang te twijfelen, knopen door te hakken. De toekomst kan je niet voorspellen en bijsturen kan altijd. Beslissingen die in het verleden zijn gemaakt bleken soms goed, soms minder goed uit te draaien maar hebben jullie nu wel op dit punt gebracht.

En dit punt is goed. Van hieruit kan je verder groeien, veranderen, innoveren, kansen creëren voor velen. Maar dat vernieuwen kost tijd en energie en jullie willen er de juiste mensen voor aanwerven. Mensen die durven, hun hoofd boven het maaiveld steken, een aparte kijk hebben, idealen hebben én met hun voeten op de grond blijven, die bruggen bouwen en verbinden. Mensen en organisaties bij elkaar brengen. Ideeën vormgeven.

Mensen zoals ik.

Dat jullie de tijd nemen om grondig na te denken over al deze vernieuwingen kan ik begrijpen. Maar bedenken jullie dan ook dat ik graag een antwoord wil. Dat een ‘nee’ ook een juist antwoord is, al heb ik het uiteraard graag anders. Dat ik verder wil. Op dit pad. Bij jullie of een andere organisatie.

Van mij hebben jullie een ‘JA’. Laat mij niet langer in spanning.

Zeer genegen,

Nele

PS: Als telefoneren te moeilijk is, kom ik met plezier vrijdag gewoon even langs.

Afbeelding: http://www.zwedenweb.be

