Vol enthousiasme heb ik me in mijn nieuwe job gestort. Wetende dat er mij chaos te wachten stond. Een bedrijf in transitie. Boeiend. Uitdagend. Niet evident. I love it. Nog steeds.

Ik zoek mijn weg.

Ja, ik moet ook uitzoeken hoe ik aan een potlood geraak of wie mij kan helpen met een inhoudelijk vraagstuk. Ik neem deel aan overleg en laat me helemaal gaan. Ik zie grootse plannen, een goed-werkend team, talenten van mijn collega’s, goesting bij sommigen, moeheid bij anderen. Toch stimuleert dat laatste mij evenzeer.

Ik stel vragen.

Aan anderen. In overleg. Individueel. Formeel. Informeel. Wat doe je graag? Waar krijg je energie van? Waarom werk je nog steeds voor deze organisatie? Dat boeit me. Wie de mens is achter de functie. Wat is je droom, hier of elders? Wat doet die transitie met jou? Wat heb je nodig? Ben jij net als de organisatie in transitie?

Ik stel in vraag.

Waarom doen we wat we doen? Werkt het? Zijn we mee met maatschappelijke veranderingen? Zijn er andere paden, opties, mogelijkheden? Klopt het plaatje? Zijn we wendbaar? Durven we kijken naar het groter geheel? Durven we een (h)echt team worden met een gemeenschappelijk doel? Durven we elkaar aanmoedigen? Durven we nieuwe ideeën ruimte geven.

Ik zie het grote plaatje.

Ik zie linken en maak er elke dag nieuwe. Ik wil connectie. Ik wil een groot web. Ik zie de organisatie als een schakelpunt, een bruggenbouwer, een facilitator. Vanbinnen sterk, vanbuiten sterk. Een sterk merk, een sterk netwerk. Ik zie verbindingen, samenwerkingen zowel intern als extern. Ik zie de nood aan verbinding, aan makkelijke en open communicatie, deel uitmaken van een groter geheel. Evengoed de nood aan transparantie, weten wat er goed gaat maar ook wat er niet goed gaat.

download

Ik hou van…

de energie die ik zie groeien, het besef dat er meer draagvlak is voor de nieuwe structuur dan op het eerste zicht lijkt, mensen op hun best, opportuniteiten om transparanter, authentieker, eerlijker te zijn, interne communicatie (ja, dat kan ik niet onder stoelen of banken steken :))

Verbonden groet,

Nele

Afbeelding: prachtvrouwcoaching.nl

