Ik ben te cru. Grand cru. Of ja, te hard, zo noemen ze dat dan. Ik zeg teveel wat ik denk luidop. Ik laat mijn gedachten via mijn mond naar buiten komen. Ik praat veel. Ik orden mijn gedachten door ze uit te spreken. Ja, ieder zijn manier van verwerken hé.

Meestal. Vaak. Te vaak.

Nu zit ik vast. In mezelf. Ik durf niet meer. Ik durf niet meer bloggen (ja, dus toch). Ik kruip niet meer in mijn pen. Ik durf niet meer. Ik voel me geremd. Ja, dat gevoel zit bij mezelf, blabla. Waarom durf ik niet meer? Ben ik bang mijn gedachten op papier te zetten? Ben ik bang dat ik op mijn woorden zal worden afgerekend door mijn werkgever? Ben ik daar werkelijk bang voor?

Eigenlijk niet. Helemaal niet.

Dit ben ik. Deze woorden zijn van mij. Ze maken mij tot wie ik ben. Ze moeten eruit. En dat doet mij deugd. Ik wil schrijven over alles wat mijn ondernemend hart trager of sneller doet slaan.

En dat is het nu juist. De verveling begint al toe te slaan. Nee, dat is niet correct. De weerstand tegen de traagheid begint toe te slaan. Ik wil vooruit. Ik wil elke dag werken met gelijkgestemden, gemotiveerde zielen, windkracht tieners, ondernemers. Ik haalde energie uit alle ondernemers, waaronder een groot deel ondernemende vrouwen, die ik de laatste twee jaar mocht ontmoeten. Ze deden mijn bloed stromen, ze gaven me inspiratie en goesting. Goesting om te doen én te ondernemen.

Altijd. Of toch bijna. Op eentje na. Verwaarloosbaar… 🙂

Maar dat voel ik nu niet. Ik zit nochtans aan één van de bronnen, de grootste ondernemersorganisatie. Wat doe ik mis? Ik wil rechtstreeks contact met ondernemers. Ik wil voor hen werken. Ik wil hen ‘voelen’, horen en zien. En stiekem voel ik ook nog steeds die ondernemersdroom kriebelen. Onze reis, die wederom een semi-culinaire trip werd, door Slovenië zette me weer aan het denken…

Wordt heel hard vervolgd. Zonder angst. Met goesting.

Voila, dat moest er even uit.

Dorstige ‘want-van-denken-aan-lekkere-drankjes-krijg-je-dorst’ groet,

Nele

Afbeelding: http://www.mitzyathome.com/light-hugo-cocktail-elderflower-prosecco-cocktail/

