Jullie hebben ongetwijfeld gezien dat ook mijn Facebook-pagina in transformatie is. Dat heeft natuurlijk alles te maken met Mijn Bedrijf. De naam was een mijlpaal en katapulteerde mij naar een plek die ook voor mij nog een beetje nieuw is, namelijk de stoel van de Zaakvoerder.

Ik heb nu eindelijk Mijn Bedrijf en dat voelt wel als een nieuw begin, ook al ben ik eigenlijk al begonnen. Het is nog even wennen en zoeken naar de juiste vormen en woorden.

Want ja, een Bedrijf daar horen Klanten bij en die moeten natuurlijk weten wat voor vlees ze in de kuip hebben voor ze met mij in zee gaan. Heel leuk allemaal en gewoon knetterspannend ook wel. En is dit nu Het Bedrijf dat ik altijd wilde? Ja en Nee.

Ja, het is het bedrijf dat ik altijd wilde en waar ik altijd van droomde. Het is namelijk van mij en ik mag het zelf vormgeven, inhoud geven, liefde geven en zelfs opgeven als ik dat zou willen. Nu is het vooral helemaal van mij en ik doe alles gewoon lekker op mijn manier. Zo kan ik 100% van mezelf geven, zonder afgeremd te worden door anderen, zonder gewezen te worden op ‘wat de mensen wel gaan denken’, zonder die vervelende en niet dienende stemmetjes in mijn hoofd. 100% op mijn manier ondernemen met mijn hoofd rechtop, stevig in mijn schoenen en met de juiste ondersteuning. Want ook ik besef als geen ander hoe belangrijk het is me te omringen met mensen die in mij geloven én mensen die iets weten dat ik niet weet.

Nee, Mijn Bedrijf is gegroeid vanuit heel veel dromen, ideeën, plannen, ervaringen, frustraties, liefde en plezier in het leven. Het is ontstaan op een kruispunt van heel veel wegen die op een moment kruisten dat ik er helemaal klaar voor was. Mijn Bedrijf zal blijven evolueren en groeien net als ik, gewoon samen met mij. Hoewel ik heel goed weet wat ik wil, weet ik niet waar mijn bedrijf overal naartoe zal gaan. Het is een avontuur waar ik nu al van weet dat ik het aankan, dat het me zal uitdagen, dat ik veel zal leren, dat ik anderen iets mag leren, waarin ik mag stilstaan of net heel snel gaan. Het is als het leven zelf, zeker en onzeker, snel en langzaam, eenvoudig en complex, stug en vlot en geweldig tot in het oneindige.

Wanneer deed jij iets helemaal op jouw manier?

Nieuwsgierige groet,

Nele

 

PS: deze blog verschijnt ook op deprettigerebel.com

Foto: De Prettige Rebel